Konfliktų sprendimas
   Konfliktai – nuolatiniai mūsų gyvenimo palydovai. Tiek vidiniai, renkantis vieną ar kitą variantą, tiek kylantys susiduriant skirtingiems žmonių interesams, sukelia stresus, kurie neišvengiamai blogina sveikatą, sukelia krizes šeimoje, trukdo siekti karjeros ar geresnių darbo rezultatų.
   Skaityti toliau

   Dažniausiai žmonės vengia spręsti konfliktus, tikėdamiesi, kad problemos išsispręs savaime: pakeitus darbą, nutraukus santykius su nepageidaujamu asmeniu ar stengiantis užmiršti problemą. Deja, tokia politika veda prie dar didesnių problemų, nes kaip paprastai – žmonės vėl ir vėl patenka į tas pačias situacijas, kurių stengiasi išvengti.
   Dar blogiau būna, kai žmonės netinkamai sprendžia konfliktus ar bando aiškintis santykius apimti pykčio ar neišsilaisvinę iš neigiamų nuostatų. Tokie veiksmai gali sukelti konfliktuojančių žmonių antipatiją, atvirą priešiškumą ar net agresiją. O tai jau ne tik trukdo džiaugtis gyvenimu, bet ir visai jį gali sužlugdyti.
   Konfliktai, su kuriais susiduriame gyvenime – pamokos, kurios mums būtinos, kad tobulėtume. Jas turime išmokti.



   Seminaro tikslas:
   Išmokyti seminaro dalyvius taikyti Apribojimų teorijos įrankius ieškant abiems pusėms naudingų sprendimų.

   Seminaro temos:
      Vidinių ir tarpasmeninių konfliktų susidarymo priežastys,
      Neišspręstų konfliktų pasekmės,
      Blogi konfliktų sprendimai,
      Taikaus bendravimo principai,
      Konfliktų prevencija,
      „Laimėti-laimėti“ sprendimai,
      Konfliktų sprendimas Išgaruojančio debesėlio metodu,
      Priežasčių-pasekmių šaka kaip problemų sprendimo būdas,
      Stresų išlaisvinimo mechanizmas.

   Gvildenamų klausimų pavyzdžiai:
   – Ką daryti, jei pavaldiniai neatlieka ar blogai atlieka savo pareigas?
   – Kaip išsisukti, jei bosas duoda neįvykdomą užduotį?
   – Kaip elgtis, jei vyras namo grįžta girtas ir prašvilpęs algą?
   – Ką patarti vaikui, jei mokykloje bendraamžiai jį pastoviai terorizuoja?
   – Kaip atstatyti santykius su paaugle dukra, kuriai mokslai ne labai berūpi?

   Teorinis pagrindas
   Konfliktų sprendimo metodika remiasi šiuolaikinės psichologijos pasiekimais bei patikima ir išbandyta Eliyahu M. Goldratt Apribojimų teorija, dar mažai žinoma Lietuvoje.
   Seminaro dalyviai gauna padalomąją medžiagą – teorinės dalies santrauką.

   Praktinė dalis
   Daugiausiai laiko užsiėmimų metu skiriama realių konfliktų sprendimo pratyboms. Seminaro dalyviai gali iškelti jiems rūpimas problemas ir kartu su dėstytoju jas spręsti taikydami modeliavimo ir vaidybos elementus.


   Galimi seminaro variantai:
   1 dienos seminaras.
      Trukmė: 8ak. val.
      Rezultatas: dalyviai supažindinami su konfliktų sprendimo metodika ir pagrindiniais bendravimo principais.
   2 dienų seminaras.
      Trukmė: 16ak. val.
      Rezultatas: dalyviai įsisavins abiems konfliktuojančioms pusėms priimtinų sprendimų paieškos metodus ir gebės juos taikyti praktikoje.

   Lektorius
   dr. Gediminas Beresnevičius
   Užverti
     
   Į viršų

Sisteminio išradybinio mąstymo algoritmas

   Sisteminio išradybinio mąstymo (SIM) algoritmas – mąstymo technika, žingsnis po žingsnio vedanti prie problemos idealaus sprendimo. SIM padeda kūrybiškai spręsti verslo, organizacines, inžinierines ir kitas problemas.
   Skaityti toliau

   Algoritmas kokybiškai skiriasi nuo Smegenų šturmo, Sinektikos, „prasiveržimo“ ar kitų mąstymo aktyvinimo būdų, kurie iš esmės yra modifikuoti bandymų ir klaidų metodai. Algoritmas, nepriklausomai nuo žmogaus kūrybiškumo ar kitų savybių, mąstymo procesą nukreipia tiesiai efektyviausio sprendimo link. Taip išvengiama mąstymo inercijos ir tipinių klaidų, kurios paprastai daromos naudojant kitas, vadinamas „kūrybinio mąstymo“, strategijas.
   SIM nesunkiai gali įsisavinti bet kuris žmogus. Principai, kuriais remiasi ši metodika, yra nesudėtingi, algoritmo įrankiai – suprantami ir pirmokui. SIM panašus į matematikos taisykles ir formules, kurios nepaprastai pagreitina sudėtingos lygties sprendimą. Belieka žinoti tas taisykles ir mokėti jas taikyti.


   Seminaro tikslas:
Išmokyti seminaro dalyvius algoritminiu būdu spręsti realias sudėtingas problemas, supažindinti su kūrybiškais sprendimais, kūrybinio mąstymo pagrindais ir būdais, padedančiais įveikti kliūtis, trukdančias pasiekti efektingą sprendimą.

   Seminaro temos:
   •   Kūrybinio mąstymo ypatumai,
   •   Labiausiai paplitę bandymų ir klaidų metodai,
   •   4 kūrybos proceso stadijos,
   •   Sisteminė analizė,
   •   Mąstymo inercija, funkcinė fiksacija,
   •   Kūrybiškų sprendimų bruožai,
   •   Uždaro pasaulio ir Kokybės pakeitimo principai,
   •   SIM įrankiai, algoritmo žingsniai.

Seminaro dalyviai gauna padalomąją medžiagą – teorinės dalies santrauką.

   Praktinė dalis
   Seminare nemažai sprendžiama mokomųjų uždavinių. Likus laiko, seminaro dalyviai gali iškelti savo realias problemas ir kartu su dėstytoju mėginti jas išspręsti.

   Galimi variantai:
   1 dienos seminaras.
      Trukmė: 8val.
      Rezultatas: dalyviai supažindinami su Kūrybinio mąstymo algoritmu ir pagrindiniais kūrybinio mąstymo principais.

   2 dienų seminaras.
      Trukmė: 16val.  
      Rezultatas: dalyviai įsisavins Kūrybinio mąstymo algoritmą ir gebės jį taikyti praktikoje.

   4 dienų seminaras (dvi sesijos po 2 dienas).
      Trukmė: 32val.  
      Rezultatas: per pirmąją sesiją dalyviai įsisavina Kūrybinio mąstymo algoritmą ir gauna namų užduotį (galima pasirinkti savo firmos ar asmeninę problemą), o antrosios sesijos metu vyksta dalyvių pateiktų sprendimų analizė ir papildomos pratybos.

   Lektorius
   dr. Gediminas Beresnevičius
   Užverti
     
   Į viršų

Idėjų generavimas

   Tarkime, jums reikia per trumpą laiką sugalvoti ne vieną, ne kelias, o keliasdešimt naujų idėjų. Ką daryti? Štai čia jums į pagalbą ir gali ateiti įvairūs idėjų generavimo metodai. Labiausiai žinomas iš jų – Smegenų šturmas, dar vadinamas minčių lietumi, tačiau jo pagalba gausite tik trivialias, standartines idėjas. Mes jums pateiksime mažiau žinomų metodų, kuries vaizduotės lavinimo tikslais naudojami išradybos mokyklose. Šie metodai nesudėtingi, lengvai įsisavinami ir taikomi bet kurioje žmogaus veiklos srityje.
   Skaityti toliau

   Kūrybos procesas iš viso neįmanomas be išlavintos vaizduotės. Taikant vieną ar kitą metodą idėjų generavimas tampa žymiai spartesnis.

   Seminaro tikslas:
   supažindinti seminaro dalyvius su idėjų generavimo metodais ir vaizduotės lavinimo būdais, išmokyti juos taikyti savo darbe ir gyvenime.


   Seminaro temos:
   •   paprasti objektų transformacijos operatoriai,
   •   laiptinis konstravimas,
   •   fokalinio objekto metodas,
   •   fantagrama,
   •   morfologinė dėžė,
   •   klausimų sąrašas,
   •   mažų žmogeliukų metodas,
   •   modeliavimas, minties eksperimentai.

   Seminaro dalyviai gauna padalomąją medžiagą – teorinės dalies santrauką.

   Didžioji seminaro laiko dalis skiriama vaizduotės lavinimo pratyboms. Seminaro dalyviams pageidaujant galima organizuoti idėjų generavimą jiems aktualia tema.


   Galimi variantai:
   1 dienos seminaras.
      Trukmė: 8 ak. val.
      Rezultatas: dalyviai supažindinami su pagrindiniais vaizduotės lavinimo ir idėjų generavimo metodais.
     
   2 dienų seminaras.
      Trukmė: 16 ak. val.  
      Rezultatas: dalyviai įsisavina pagrindinius vaizduotės lavinimo ir idėjų generavimo metodus ir gali juos taikyti praktikoje.

   Lektorius
   dr. Gediminas Beresnevičius
   Užverti
     
   Į viršų


123773 lankytojų apsilankė šioje svetainėje.
© Copyright 2002 – 2018 VŠĮ "Kūrybiškumo ugdymo centras" Visos teisės saugomos.
Programuotojas – Gytautas www.gytautas.lt
Dizaineris – Martynas Lapinskas www.melynalape.lt